Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku
Zamawiający
|
Ogłoszenie nr 510208069-N-2019
z dnia 02-10-2019 r.
Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku: Remont drogi powiatowej nr 1135N na odcinku Pomorska Wieś – Rogowo
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 586883-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540177773-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku, Krajowy numer identyfikacyjny -0000000000000,
ul. Dworcowa
6,
14-400
Pasłęk, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
(55) 248-24-41, e-mail
zdppaslek@zdppaslek.pl, faks
(55) 248-55-15.
Adres strony internetowej (url): http://zdp.bip.powiat.elblag.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont drogi powiatowej nr 1135N na odcinku Pomorska Wieś – Rogowo
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
DM.252.18.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
realizacja robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Remont drogi
powiatowej nr 1135 na odcinku Pomorska Wieś – Rogowo”.
2. Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
Główny przedmiot zamówienia: 45233140-2
3. Wykonawca oszacuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu
umowy, a także oddziaływanie innych czynników mających lub mogących mieć
wpływ na koszty.
4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje remont nawierzchni drogi
powiatowej nr 1135N na odcinku od km 0+000 do km 0+540 oraz od km
1+951,60 do km 2+422,60 (łączna długość 1.011,00 m). Remont nie
przewiduje wykonywania poszerzeń. Droga w planie będzie posiadała taką
samą szerokość jak przed remontem – 3,50 m. W przekroju drogi przyjęto
zmiany spadków, tak aby w skuteczny sposób umożliwić swobodny odpływ
wód opadowych.
W ramach tych prac wymienia się między innymi:
oznakowanie robót,
wytyczenie trasy i punktów wysokościowych,
wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego ze skały litej 0-31,5
stabilizowanego mechanicznie gr. 10 cm na odcinku od km 0+000 do km
0+540,
wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego ze skały litej 0-31,5
stabilizowanego mechanicznie gr. 15 cm na odcinku od km 1+951,60 do km
2+422,60,
wykonanie nawierzchni bitumicznej SMA 16 JENA gr. 6 cm o powierzchni: 2
000,00 m2 + 1 691,00 m2 = 3 691,00 m2,
wykonanie pobocza z kamiennego kruszywa łamanego ze skały litej 0-31,5
stabilizowanego mechanicznie gr. 5 cm, szerokości 75 cm o łącznej
powierzchni: 846,00 m2 + 748,00 m2 = 1.594,00 m2,
odtworzenie oznakowania poziomego – 9,190 m2,
remont (wymiana) oznakowania pionowego – znaki pionowe 6 szt. + 4
słupki .
5. Szczegółowy zakres robót oraz wymagania techniczne zostały określone w
niniejszej SIWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót
budowlanych (STWiORB), przedmiarze robót (kosztorysie ofertowym) oraz w
dokumentacji projektowej.
6. Wynagrodzenie Wykonawcy ustalone na podstawie oferty jest
wynagrodzeniem wstępnym. Wynagrodzenie końcowe ustalone zostanie na
podstawie obmiaru powykonawczego robót, zaakceptowanego przez inspektora
nadzoru oraz cen jednostkowych zawartych w ofercie Wykonawcy.
7. Jeśli w toku realizacji robót wystąpi konieczność wykonania robót
dodatkowych i uzupełniających nie objętych projektem technicznym i nie
uwzględnionych w kosztorysie ofertowym, wykonawca zobowiązany jest
wykonać te roboty do wysokości 20% zamówienia podstawowego, po
wcześniejszych ustaleniach z Zamawiającym, z zachowaniem tych samych
norm i standardów jak w ofercie.
8. Roboty te rozliczone zostaną kosztorysem powykonawczym, przy
zachowaniu wskaźników cenotwórczych zawartych w kosztorysie ofertowym.
9. Zaleca się aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji
lokalnej w terenie objętym zamówieniem w celu zapoznania się z warunkami
prowadzenia budowy, jego otoczeniem, jak również w celu uzyskania
innych informacji potrzebnych do sporządzenia oferty z należytą
starannością.
10. Zastosowane przez Zamawiającego w projekcie i specyfikacji
technicznej oraz w przedmiarze robót wskazania pochodzenia wyrobów służą
określeniu standardów cech technicznych i jakościowych.
11. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób
spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości
użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z
preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania
jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające
właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu
opisanego w dokumentacji Zamawiającego. Wykonawca, który powoła się na
rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany
wykazać, że oferowane przez niego wyroby spełniają wymagania określone
przez Zamawiającego.
12. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy.
Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której
wykonanie powierzy Podwykonawcom.
13. Wykonawca zobowiązany jest do :
1) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas
prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z
dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. 2012r
poz.1137 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3
lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i
sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i
warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181)
oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w
sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz
wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177 poz.
1729 ze zm.), Wszelkie koszty będące wynikiem w/w uzgodnień i
wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu ponosi Wykonawca robót.
2) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem
organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie
przez cały czas budowy,
3) zgłoszenia i uzgodnienia z dysponentami urządzeń obcych znajdujących
się w pasie drogowym zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem
niezbędnych nadzorów nad prowadzonymi pracami zgodnie z załączonymi do
niniejszej SIWZ uzgodnieniami branżowymi,
4) zapewnienia obsługi geodezyjnej budowy, a w szczególności wykonywanie
inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania inwentaryzacji
powykonawczej,
5) wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w
wersji papierowej.
14. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę
przez Wykonawcę lub podwykonawcę.
Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez
wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w
trakcie realizacji zamówienia:
- wszystkie czynności składające się na roboty budowlane związane z
realizacją przedmiotu
zamówienia, chyba, że z odrębnych przepisów wynika, że te osoby nie
muszą być zatrudnione na
umowę o pracę,
15. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do
wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania
przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 14 czynności. Zamawiający
uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania
ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia
spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
16. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w
wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu
wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę
osób wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności w trakcie realizacji
zamówienia:
a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie
umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie
zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności:
dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia
oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby
zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych
osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu
oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu
wykonawcy lub podwykonawcy;
b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub
podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie
realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie
wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres
obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać
zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych
pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL
pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar
etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez
wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i
zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni
okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub
podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez
pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę
danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika
nie podlega anonimizacji.
17. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w
punkcie 12 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku
zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych
postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie
przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych
przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez
wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub
podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności.
18. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa
pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o
przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45233140-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE
NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O
CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru
trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z
przepisami.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych
|