Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku
Zamawiający
|
Ogłoszenie nr 510237971-N-2019
z dnia 06-11-2019 r.
Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku: Remont drogi powiatowej
nr 1136N DW 503 – Łęcze – Elbląg na odcinku od km 3+270 do km 4+759
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 598663-N-2019
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 540209469-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Dróg Powiatowych w Pasłęku, Krajowy numer identyfikacyjny -0000000000000,
ul. Dworcowa
6,
14-400
Pasłęk, woj.
warmińsko-mazurskie, państwo
Polska, tel.
(55) 248-24-41, e-mail
zdppaslek@zdppaslek.pl, faks
(55) 248-55-15.
Adres strony internetowej (url): http://zdp.bip.powiat.elblag.pl/
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Remont drogi powiatowej nr 1136N DW 503 – Łęcze – Elbląg na odcinku od km 3+270 do km 4+759
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
DM.252.19.2019
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest
realizacja robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Remont drogi
powiatowej nr 1136N DW 503 – Łęcze – Elbląg na odcinku od km 3+270 do km
4+759”. 2. Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień
CPV: Główny przedmiot zamówienia: 45233220-7 3. Wykonawca oszacuje
wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy, a także
oddziaływanie innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na
koszty. 4. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje remont odcinka
drogi powiatowej nr 1136N. W ramach tych prac przewiduje się:
wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni SMA 16 JENA (szerokość
5,5m – 6,00m) na odcinku 1.424m, wzmocnienie istniejącej konstrukcji
drogi poprzez wyrównanie istniejącej nawierzchni – śr. grub. 8 cm - AC
22 P, remont przepustów pod zjazdami – 10 szt. fi 400 i 3 szt. fi 500,
remont wpustów deszczowych – 4 szt, odmulenie rowów 549m,
wykonanie ścieku otwartego, remont 18 szt. zjazdów, odkrzaczenie
rowów, chirurgia drzew, usunięcie karpin, wykoszenie rowów i poboczy,
wykonanie poboczy z mieszanki optymalnej gr. 15 cm, uzupełnienie
humusu na skarpach, średnia gr. 15 cm wraz z obsianiem trawą,
oznakowanie pionowe szt. 2 i poziome cienkowarstwowe 336,5 m. 5.
Szczegółowy zakres robót oraz wymagania techniczne zostały określone w
niniejszej SIWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót
budowlanych (STWiORB), przedmiarze robót (kosztorysie ofertowym) oraz w
dokumentacji projektowej. 6. Załączony do SIWZ przedmiar robót należy
traktować jako element dodatkowy, który wykonawcy mogą wykorzystać przy
sporządzaniu „własnego” przedmiaru robót. Zakres robót przedstawiony w
przedmiarze przekazanym przez zamawiającego nie jest podstawą do
obliczenia ceny oferty, jak również nie będzie miał znaczenia przy
rozliczaniu wykonywanych robót. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego
sprawdzenia ilości robót. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie
umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót w
większej ilości w jakiejkolwiek pozycji nie będzie to mogło być uznane
za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny
brak w przedmiarze pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie
przedmiaru nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania w cenie
umownej. Ilości robót w przedmiarze Wykonawca ma prawo skorygować do
wielkości według własnych obliczeń. 7. Jeśli w toku realizacji robót
wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych i uzupełniających nie
objętych projektem technicznym, Wykonawca zobowiązany jest wykonać te
roboty do wysokości 20% zamówienia podstawowego, po wcześniejszych
ustaleniach z Zamawiającym, z zachowaniem tych samych norm i standardów
jak w ofercie. 8. Roboty te rozliczone zostaną kosztorysem
powykonawczym, przy zachowaniu wskaźników cenotwórczych zawartych w
kosztorysie ofertowym. 9. Zaleca się aby Wykonawca przed złożeniem
oferty dokonał wizji lokalnej w terenie objętym zamówieniem w celu
zapoznania się z warunkami prowadzenia budowy, jego otoczeniem, jak
również w celu uzyskania innych informacji potrzebnych do sporządzenia
oferty z należytą starannością. 10. Zastosowane przez Zamawiającego w
projekcie i specyfikacji technicznej oraz w przedmiarze robót wskazania
pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i
jakościowych. 11. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny,
inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający
właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji
Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te
same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz
posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla
przedmiotu opisanego w dokumentacji Zamawiającego. Wykonawca, który
powoła się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest
obowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyroby spełniają wymagania
określone przez Zamawiającego. 12. Wykonawca może powierzyć wykonanie
części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez
Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom.
13. Wykonawca zobowiązany jest do : 1) opracowania na własny koszt
projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym
zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
drogowym (tekst jedn. Dz. U. 2012r poz.1137 ze zm.), Rozporządzeniem
Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków
technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń
bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
(Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra
Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków
zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym
zarządzaniem (Dz. U. z 2003 r. Nr 177 poz. 1729 ze zm.), Wszelkie koszty
będące wynikiem w/w uzgodnień i wprowadzenia tymczasowej organizacji
ruchu ponosi Wykonawca robót. 2) oznakowania miejsca robót zgodnie z
zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego
oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 3) zgłoszenia i
uzgodnienia z dysponentami urządzeń obcych znajdujących się w pasie
drogowym zasad prowadzenia robót wraz ze zleceniem niezbędnych nadzorów
nad prowadzonymi pracami zgodnie z załączonymi do niniejszej SIWZ
uzgodnieniami branżowymi, 4) zapewnienia obsługi geodezyjnej budowy, a w
szczególności wykonywanie inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz
wykonania inwentaryzacji powykonawczej, 5) wykonania geodezyjnej
inwentaryzacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej. 14.
Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę
przez Wykonawcę lub podwykonawcę. Zamawiający wymaga zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób
wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
- wszystkie czynności składające się na roboty budowlane związane z
realizacją przedmiotu zamówienia, chyba, że z odrębnych przepisów
wynika, że te osoby nie muszą być zatrudnione na umowę o pracę, 15. W
trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania
czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez
wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o
pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności. Zamawiający
uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w
zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia
spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu
wykonywania świadczenia. 16. W trakcie realizacji zamówienia na każde
wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca
przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia
spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez
wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 12
czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub
podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego.
Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie
podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia,
wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na
podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i
nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis
osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub
podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez
wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w
trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww.
oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym
zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna
zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych
pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o
ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL
pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar
etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie
właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub
podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu
zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub
podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez
pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę
danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika
nie podlega anonimizacji. 17. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę
lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
wykonujących wskazane w punkcie 12 czynności Zamawiający przewiduje
sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w
wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez
zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu
potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako
niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 12
czynności. 18. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do
przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający
może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję
Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45233220-7
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE
NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O
CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru
trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z
przepisami.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych
|